Twój biznes i pozycjonowanie

Znaczenie pozycjonowania dla strony

Żyjemy w czasach sporej konkurencji rynkowej. Z jednej strony po pierwszym roku zostaje wyłącznie jedna z dziesięciu nowo założonych firm. Z drugiej strony jednak widzimy, że tych firm jest od groma i każda chce zarabiać. Giganci wręcz niszczą płotki i jeżeli ktoś nie ma głowy na karku, to rywalizacja szybko go zje. W świetle takich faktów pozycjonowanie staje się de fakto potężnym narzędziem, które ma możliwość zadecydować o być albo nie być danej firmy.



Czy opłaca się pozycjonować?
Rzetelna firma pozycjonerska nie obieca Ci gruszek na wierzbie. Ona nie powie, że za miesiąc staniesz się królem internetu. Jeżeli tak mówi, to kłamie. Linkowanie, jak i cały proces pozycjonowania, nie jest statycznym działaniem, a bardzo płynnym. Nasze działania nie są oderwane od działań konkurencji. Możemy pozycjonować, niemniej jednak firmy konkurencyjne też to robią. Możemy być najlepsi, ale ktoś przyjdzie po nas i również będzie świetny. Efekty nie pojawiają się w tym samym momencie i nie od razu także powalają na kolana. Dlatego też administratorzy stron mogą się obawiać, że wydatek na pozycjonowanie to strata pieniędzy. Zdarza się i tak, niemniej jednak nie wolno generalizować. Stratę można zanotować wyłącznie wtedy, kiedy pozycjonerzy nie wykonują rewelacyjnie swojej pracy.

W sytuacji, kiedy znają się na tym, co robią i robią to rewelacyjnie, to efekty prędzej czy później się pojawią i niewątpliwie będą korzystne. Wydatki trzeba ponieść i nie ma w tym nic dziwnego. Nie ma nic za darmo. Ale w tym przypadku właściwie każde wydane pieniądze są inwestycją, czasem nawet na lata.

Czy muszę pozycjonować swą stronę?
Odpowiedź jest prosta: nie, nie powinnaś. Jeżeli już działasz w niszowej branży, a sprzedaż Cię w pełni satysfakcjonuje, to SEO nie jest Ci do niczego potrzebne. Jednak w życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi taki moment, kiedy preferuje więcej i dużo lepiej. Zwiększenie dochodów jest możliwe jedynie poprzez pozyskanie nowych klientów, a internet jest ich nieprzebranym źródłem. W takim kontekście pozycjonowanie nie tyle przydaje się, co jest dosłownie nieodzowne. Nie powinno się w tym samym momencie podpisywać umowy na usługi, w pewnych przypadkach wystarczy sklep SEO, w którym raz na jakiś czas można kupić adekwatny pakiet usług.

Dodatkowe informacje: tworzenie stron zapleczowych.